Prowadzenie firmy – o czym należy pamiętać?

Prowadzenie firmy - o czym należy pamiętać

Prowadzenie firmy – o czym należy pamiętać

Każda firma stosuje swoje własne wskaźniki, które pozostają w związku z działalnością firmy.

Niektóre wskaźniki są wspólne dla wszystkich firm, a inne są dostosowane do każdej firmy, aby ocenić, czy firma radzi sobie dobrze.

Prowadzenie firmy – czynniki związane ze sprzedażą

Obrót handlowy

Jest to najczęstszy wskaźnik, nawet jeśli sam w sobie niewiele znaczy.

Twoja sprzedaż może być na szczycie, ale jeśli marża nie jest, to nie ma prawdziwego znaczenia w sobie.

Możesz zrobić miliony w sprzedaży i nadal tracić pieniądze. Dlatego należy je traktować z przymrużeniem oka.

Często jest on podzielony według rodzaju działalności.

Ponieważ marża jest znana dla typów produktów, jest ona bardziej znacząca, ponieważ pozwala poznać wydajność niektórych produktów/usług w porównaniu z innymi.

Podział ten często ma na celu pokazanie, które z nich należy porzucić, a które rozwijać.

Należy jednak pamiętać, że to, iż produkt niekoniecznie osiąga dobre wyniki, nie oznacza, że nie ma na nie wpływu; wystarczy wyobrazić sobie restaurację, w której nie ma deseru lub przystawki.

Zysk lub strata

Jest to jeden z najbardziej oczywistych wskaźników tego, czy firma jest zdrowa, czy nie, choć nie opowiada on całej historii.

Zysk lub strata ogólnie pozostaje kluczową metryką dla organizacji.

Nawet jeśli jest to bardziej znaczące, nie musi to odzwierciedlać dobrej kondycji firmy, jeśli w ogóle coś się robi.

Mogą one mieć charakter cykliczny lub malejący.

Dlatego zaleca się potraktować je z przymrużeniem oka i przyjrzeć się ich ewolucji oraz przyczynom, które doprowadziły do zysków lub strat.

Na przykład, być może zainwestowałeś w kampanię komunikacyjną, która przyniesie efekty dopiero za kilka lat.

Liczba klientów/odwiedzających

Liczba ta nie musi być znacząca, ponieważ nie musi odzwierciedlać jakości.

Możesz przyciągnąć do swojego sklepu wiele osób, ale nic nie kupisz lub kupiony produkt nie będzie tym, który przyniesie Ci największy zysk.

Dotyczy to również osób odwiedzających stronę internetową.

Pozostaje jednak środkiem, który należy wziąć pod uwagę i który może być proporcjonalny do wzrostu obrotów.

Średni koszyk

Jest to liczba, która może mówić wszystko i nic.

Ale która może być bardzo przydatna przy sporządzaniu prognoz na przyszłość, zwłaszcza jeśli różnica pozostaje nieznaczna w przypadku większości sprzedaży.

Jednakże, identyfikacja pochodzenia jest często wymagana, aby nadać znaczenie tej liczbie, więc nie wahaj się pójść dalej w swojej analizie.

Współczynnik konwersji

Jeśli dobrze jest sprowadzać ludzi, dobrze jest wiedzieć, ilu potencjalnych klientów faktycznie zamienia się w klientów.

Współczynnik konwersji bardzo często wykorzystuje się w kampaniach marketingowych, aby poznać rzeczywisty wpływ kampanii reklamowej.

Należy zauważyć, że możesz być również odpowiedzialny za inne obszary, takie jak wpływ prezentacji w sklepie lub płynność witryny internetowej.

Jest to kwestia przypisania właściwej odpowiedzialności każdej osobie i poznania źródeł strat.

Niski współczynnik konwersji może wiązać się z wieloma czynnikami i trzeba będzie ustalić, które z nich były przeszkodą w sprzedaży.

Prowadzenie firmy – czynniki związane z klientami

Satysfakcja klienta

Trudniejsza do zmierzenia niż inne, ponieważ często jest subiektywna, satysfakcja klienta pozostaje dobrym wskaźnikiem jakości produktu lub usługi.

Metodologia musi być dobrze określona, aby zapewnić, że wyniki nie zostaną zniekształcone.

Nie ma sensu wysyłać ankiet tylko do klientów, którzy wystawili Ci dobrą ocenę lub z którymi masz dobre relacje.

Nie chodzi o to, aby mieć coś do przekazania, ale o obiektywną miarę i informację zwrotną, która pozwoli Ci się poprawić.

Próba i pytania muszą być dobrze zdefiniowane, a metodologia dopracowana.

Utrzymanie klienta

Jest to często lepszy wskaźnik niż zadowolenie klienta, zwłaszcza jeśli masz silną konkurencję.

Utrzymanie lub odnowienie klientów pozwala Ci wiedzieć, czy są oni naprawdę zadowoleni z Twojej oferty lub usługi.

Należy jednak uważać, aby wziąć pod uwagę, że niektórzy klienci mogą odnawiać swoje umowy automatycznie lub z powodu braku konkurencji.

Może się zdarzyć, że na rynku pojawi się konkurencyjna oferta, która całkowicie zmieni sytuację.

Nie jest to zatem jedyny element, który należy wziąć pod uwagę.

Prowadzenie firmy – czynniki związane z pracownikami

Dobra atmosfera w pracy

Jako uzupełnienie badania rotacji personelu, często dedykuje się je do firm o ugruntowanej pozycji na rynku.

Takich, które chcą dowiedzieć się więcej na temat satysfakcji i szczęścia w pracy.

Chociaż jest to wciąż nowy wskaźnik dla firm i bardzo subiektywny, pozwala określić, czy Twoje zespoły rozkwitną w pracy i staną się bardziej produktywne.

Rotacja zatrudnienia

Mniej widoczny, ale równie ważny, często odzwierciedla Twoją zdolność do dobrego motywowania zespołów.

Firmy, w których pracownicy nie odchodzą po kilku latach są jeszcze rzadkością, ale należy je porównywać z firmami z tej samej branży.

Łatwiej jest mieć zerową rotację w działaniach, które nie są trudne fizycznie lub lepiej płatne.

Pozostaje on jednym ze wskaźników, który pozwala stwierdzić, czy udaje się zatrzymać talenty i pozwala wziąć pod uwagę jakość zarządzania.

Liczba dni chorobowych

Mogłoby się wydawać, że zwolnienia lekarskie to przypadek.

Ale w firmach, w których źle się dzieje i panuje zła atmosfera, jest ich bardzo dużo.

Nawet jeśli nie zawsze można winić za to firmę, ponieważ pracownicy mogą być w złym stanie zdrowia lub przechodzić przez trudny okres, pozostaje to dobrym wskaźnikiem tego, czy atmosfera w firmie jest dobra czy zła.

Oczywiście nie są to jedyne wskaźniki, które można stosować.

Terminy płatności i zaległe kwoty to kolejne wskaźniki, które można wykorzystać.

Można również opracować wskaźniki dla danego sektora.