Nowy konkurent w biznesie – jak reagować?

Nowy konkurent w biznesie - jak reagować

Nowy konkurent w biznesie – jak reagować

Koniec restrykcji nie oznacza zniknięcia konkurentów – wręcz przeciwnie.

Z pewnością przekonasz się, że pojawienie się nowej firmy w Twoim sektorze działalności będzie wymagać podjęcia pewnych działań, aby nie pozostać w tyle.

Kiedy zmieniają się okoliczności, nadchodzi czas na kreatywność i porzucenie rutynowych przyzwyczajeń i strategii.

Innowacyjność, a zwłaszcza siła, polega na stawianiu czoła wyzwaniom.

Nowy podmiot na rynku zazwyczaj oferuje istniejący produkt lub usługę po niższej cenie, a czasami o lepszych parametrach.

Jak pokonać ten etap? Oto kilka kluczowych kwestii.

Nowy konkurent w biznesie – zidentyfikuj zagrożenie

Nowa firma w tej samej branży co Twoja nie musi być konkurentem.

Zadaj sobie właściwe pytania, aby dowiedzieć się, czy ten nowy uczestnik rynku może Cię przyćmić.

Czy oferuje innowacyjny produkt? Czy ma bezkonkurencyjne ceny? Jaka jest jakość ich produktów?

Oceń entuzjazm opinii publicznej – zwłaszcza swoich klientów – dla tej nowej oferty.

Zrób analizę swojej dotychczasowej działalności

Przyjrzyj się dokładnie swoim wynikom, rankingowi popularności, cenom, jakości swoich produktów lub usług.

Celem jest zadanie sobie pytania, co jest kluczem do sukcesu Twojej firmy?

Jakie są przyczyny jego dobrych wyników?

Aby je przeanalizować, przeprowadź badanie satysfakcji klienta, badanie rynku lub audyt wewnętrzny.

Z pewnością otrzymasz istotne informacje o swojej firmie, które pomogą Ci usprawnić jej działalność.

Określ swoją przewagę

Porównaj swoją działalność z istniejącym rynkiem.

Spójrz na konkurentów, którzy radzą sobie lepiej i spróbuj określić, czemu zawdzięczają swój sukces.

Czy może swojemu długiemu istnieniu, cenie czy jakości produktu?

Dowiedz się, dlaczego klienci wolą Ciebie od konkurencji.

Ogólnie rzecz biorąc, schemat konkurencji w danym sektorze ma tendencję do powtarzania się: klienci są lojalni wobec ciebie, ponieważ cię lubią.

Szanse na to, że przejdą oni do konkurencji są więc minimalne.

Z drugiej strony, jeśli podoba im się tylko to, co masz do zaoferowania, lepszy produkt lub lepsza cena mogą wystarczyć, aby ich przekonać.

Działaj tylko w razie potrzeby

Pojawienie się konkurenta w Twoim sektorze nie musi oznaczać, że musisz podejmować działania.

Jeśli uważasz, że ta młoda firma nie stanowi dla Ciebie realnego zagrożenia, lepiej dla Ciebie będzie działać dalej jak zwykle.

Zwiększ swój zasięg

Wbrew pozorom, obniżanie cen niekoniecznie jest dobrą strategią w obliczu pojawienia się młodego konkurenta.

Pierwszym niebezpieczeństwem jest to, że Twój konkurent może również zastosować tę samą strategię, co po prostu zmniejszy Twoje obroty.

Pamiętaj również, że obniżenie cen oznacza większą sprzedaż, jeśli nie chcesz, aby obroty firmy spadły.

Będzie to oznaczało więcej pracy dla Twojej firmy.

W czasie, gdy musisz skupić się na pojawieniu się nowego konkurenta, to może nie być najlepszy pomysł.

Zamiast tego rozszerz swoją ofertę produktową!

Ponieważ Twój nowy konkurent nie ma jeszcze ugruntowanej pozycji na rynku, będzie musiał skupić się na określonym asortymencie.

Co pozwoli Ci oferować bardziej zróżnicowane produkty i usługi, lepszej jakości i po wyższej cenie.

Wykorzystaj swoje doświadczenie

Twój staż na rynku daje Ci znaczące korzyści, które powinieneś wykorzystać.

Twoi konkurenci nie mają do dyspozycji Twoich zasobów, doświadczenia ani sieci kontaktów!

Można zatem przyjąć strategię ofensywną, na przykład poprzez oferty promocyjne lub nowe partnerstwa z członkami sieci.

Celem jest przyćmienie konkurenta na rynku.

Twoje doświadczenie umożliwi Ci również szybsze dostosowanie się do wymagań klientów niż nowemu uczestnikowi rynku.

Dostosuj swoją ofertę marketingową

Aby przekonać swoich klientów do pozostania z Tobą, możesz użyć „marketingu bitewnego”.

Najprościej rzecz ujmując, strategia ta polega nie tylko na pokazaniu, że Twoje produkty lub usługi są dobrej jakości.

Ale także na udowodnieniu, o ile są one lepsze od tych oferowanych przez konkurencję.

Przede wszystkim, myśl przyszłościowo!

Nie zapominaj, że najważniejszym punktem w kontaktach z nowym konkurentem jest przewidywanie.

Nie czekaj, aż nowa firma wejdzie na rynek, aby zbudować lojalność klientów i pozostać w czołówce innowacji w swojej dziedzinie!

Oczekiwanie jest słowem kluczowym!