Jak przekazać pracownikowi złą informację?

Jak przekazać pracownikowi złą informację

Jak przekazać pracownikowi złą informację

W czasach, gdy wszystkie dobre konwencje bywają kwestionowane, menedżerowie stają przed koniecznością podejmowania decyzji, które będą miały wpływ na pracowników.

Ogłoszenie złych wiadomości jest zawsze delikatnym momentem dla dyrektora firmy.

Niezależnie od tego, czy jest to zwolnienie z pracy, skrócenie czasu pracy lub inne zmiany, … nigdy nie jest łatwo powiedzieć o tym zainteresowanemu pracownikowi (pracownikom).

Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc.

Przyjmij swoją rolę

Przekazanie złych wiadomości wymaga rozmowy pomiędzy kierownikiem a pracownikiem, którego one dotyczą.

Podczas tego spotkania jesteś w dość delikatnej sytuacji.

Nie powinno to jednak odsuwać w czasie poinformowania pracownika.

Trudno jest menedżerowi uniknąć przekazywania złych wiadomości swoim pracownikom.

Przyjmij swoją rolę i sam ogłoś decyzję.

Nie deleguj tego zadania na pracownika, ponieważ może to zaszkodzić Twojej reputacji.

Pamiętaj, że to Ty jesteś kierownikiem

Nie należy podejmować decyzji pochopnie, ale nie spieszyć się.

Oceń powody i przygotuj swój argument zanim go ogłosisz.

Zastanów się również, kiedy i gdzie przekazać wiadomość.

Unikaj mówienia o tym przed weekendem, lub urlopem pracownika.

Ponieważ taka decyzja może wywołać niepożądany stres, lepiej ogłosić taką wiadomość w innym terminie.

Upewnij się, że osoby zaangażowane są świadome sytuacji.

Często w obliczu złych wiadomości człowiek reaguje emocjonalnie, co jest normalną reakcją.

Bądź wyrozumiały i pozwól im wyrazić swoją frustrację, smutek lub inne formy niezadowolenia.

A przede wszystkim nie zaczynaj ich obwiniać o coś niezwiązanego z tematem.

Zła wiadomość to zła wiadomość, niezależnie od tego, jak ją przekażesz.

Nie owijaj w bawełnę, streszczaj się.

Bądź jednak taktowny i pamiętaj, że twoje zdolności opiekuńcze są najważniejsze.

Przewidywanie reakcji

Nieuniknione jest, że złe wiadomości będą miały wpływ na jednego lub więcej pracowników.

Weź pod uwagę wszystkich ludzi, którzy są bezpośrednio lub pośrednio zaangażowani.

Bądź dostępny dla swoich pracowników, aby mogli oni zrozumieć, o co chodzi i dlaczego podjąłeś takie decyzje.

Jak przekazać pracownikowi złą informację – daj mu czas na przyswojenie informacji

Unikaj przeszkadzania sobie rozmowami telefonicznymi lub innymi możliwymi przerwami podczas rozmowy.

Jeśli dotyczy to nie tylko danej osoby, ale także reszty zespołu, bądź przejrzysty i wyjaśnij powody swojej decyzji.

Tak, aby uniknąć plotek i pogłosek, które są szkodliwe i będą miały negatywny wpływ na zaangażowanie zespołu.

Twoi pracownicy są przede wszystkim ludźmi

Prowadzenie firmy borykającej się z trudnościami nie jest łatwe.

Unikaj przesadnego zamartwiania pracowników i zaoferuj im możliwość wzniesienia się ponad nią i powrotu do lepszych dni.

Zawsze pamiętaj, że potrzebujesz swojego zespołu, więc motywuj go, prosząc, aby podjął wyzwanie.

Zamiast obwiniać siebie lub innych, wykorzystaj sytuację.

Otwórz się na świat możliwych perspektyw i zaufaj swojemu zespołowi, że wykorzysta Twoją decyzję jako dźwignię do powrotu na właściwe tory.

Ogłaszając to taktownie, będziesz w stanie zmniejszyć ciężar ciężkości swojego zadania.

Twoim atutem będzie otwartość, przejrzystość i optymizm.